EN UA
@

Як мають формуватися професійні кваліфікації?

03 грудня 2020
Як мають формуватися професійні кваліфікації?

Як мають формуватися професійні кваліфікації? На це питання дав відповідь Директор Інституту професійних кваліфікацій Родіон Колишко під час онлайн круглого столу «Кваліфікації в системі професійної освіти. Чи задовольняють вони очікування здобувачів і роботодавців?», який було проведено 1 грудня 2020р. за сприяння платформи AREMA.

На думку Родіона Колишка професійна кваліфікація має збиратися з заздалегідь розроблених складових – модулів (units) – які мають чітко визначити результати навчання та передбачити інструменти оцінювання. «Unit-підхід широко використовується за кордоном, особливо у країнах Британської Співдружності, які є умовною Батьківщиною цього підходу» - зазначає Родіон Колишко.

На думку експерта, кожна кваліфікація представляє собою сукупність принаймні чотирьох видів компетентностей:

  • Базових (читання, навички письма, основи життєдіяльності тощо);
  • Обов’язкових для відповідного виду економічної діяльності;
  • Рекомендованих для групи професій у відповідному виді економічної діяльності та
  • Специфічних, притаманних для окремих підприємств, їх груп та роботодавців.

За умови масштабного розроблення таких модулів (units) формування професійних кваліфікацій (як повних так і часткових) є відносно структурованим процесом, який має свою внутрішню логіку і кваліфікація «на виході» є зрозумілою для роботодавця.

«Є також і декілька передумов розроблення модулів (units)»,- вважає Родіон Колишко, - «це професійні стандарти, методика розроблення модулів (units), їх реєстр та уповноважені розробники».

 

Із повним записом круглого столу можна ознайомитися за посиланням https://youtu.be/fmLG_vzXJaY