Як мають формуватися професійні кваліфікації?
Як мають формуватися професійні кваліфікації? На це питання дав відповідь Директор Інституту професійних кваліфікацій Родіон Колишко під час онлайн круглого столу «Кваліфікації в системі професійної освіти. Чи задовольняють вони очікування здобувачів і роботодавців?», який було проведено 1 грудня 2020р. за сприяння платформи AREMA.
На думку Родіона Колишка професійна кваліфікація має збиратися з заздалегідь розроблених складових – модулів (units) – які мають чітко визначити результати навчання та передбачити інструменти оцінювання. «Unit-підхід широко використовується за кордоном, особливо у країнах Британської Співдружності, які є умовною Батьківщиною цього підходу» - зазначає Родіон Колишко.
На думку експерта, кожна кваліфікація представляє собою сукупність принаймні чотирьох видів компетентностей:
- Базових (читання, навички письма, основи життєдіяльності тощо);
- Обов’язкових для відповідного виду економічної діяльності;
- Рекомендованих для групи професій у відповідному виді економічної діяльності та
- Специфічних, притаманних для окремих підприємств, їх груп та роботодавців.
За умови масштабного розроблення таких модулів (units) формування професійних кваліфікацій (як повних так і часткових) є відносно структурованим процесом, який має свою внутрішню логіку і кваліфікація «на виході» є зрозумілою для роботодавця.
«Є також і декілька передумов розроблення модулів (units)»,- вважає Родіон Колишко, - «це професійні стандарти, методика розроблення модулів (units), їх реєстр та уповноважені розробники».
Із повним записом круглого столу можна ознайомитися за посиланням https://youtu.be/fmLG_vzXJaY