EN UA
@

Відсутність загального бачення розвитку професійної освіти гальмує її реформу

01 лютого 2018
Відсутність загального бачення розвитку професійної освіти гальмує її реформу

Відсутність загального бачення розвитку професійної освіти гальмує її реформу. Такі думки звучали з боку експертів та представників ЄС в Україні на зустрічі 31 січня 2018 р., організованої Представництвом ЄС в Україні. Експерти відмітили необхідність скорішого розроблення Стратегії розвитку професійної освіти в Україні, що особливо є важливим напередодні започаткування масштабного проекту підтримки реформування сфери професійної освіти з боку ЄС, яке має розпочатися з наступного року.

Ще наприкінці 2017 р. Керівник Програм співробітництва Бeренд де Гроот чітко дав зрозуміти  представникам влади, що розроблення зазначеної стратегії та нового профільного закону про професійну освіту є обов’язковими умовами підтримки змін у професійній освіти з боку ЄС.

«Питання не тільки, вірніше не стільки у відсутності Стратегії, - зазначив Директор Інституту Родіон Колишко, - питання в тому, щоб Стратегія розвитку професійної освіти узгоджувалася з концепцією нової української школи і з подальшими змінами у вищій освіті, що є важливим для дотримання принципів безперервності та поступовості освіти».

Серед інших питань, що є важливими для реформування професійної освіти, з боку експерта були названі:

  • Оновлення змісту освіти на основі професійних стандартів;
  • Започаткування системи професійних кваліфікацій та відповідного органу, уповноваженого на формування і реалізацію державної політики у цій сфері;
  • Необхідність започаткування національної обсерваторії спостереження за розвитком ринку праці;
  • Формування замовлення на підготовку кваліфікованих робітників виключно на реальних показниках стану регіонального ринку праці та з урахуванням економічних і соціальних пріоритетів розвитку регіонів.

Наступна зустріч з планування розвитку сфери професійної освіти відбудеться 22 лютого 2018 р. і буде присвячена обговоренню проекту Стратегії реформування професійної освіти в Україні.